Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies - Bekijk cookie instellingen

Ga naar inhoud

Klachten en integriteit

Home Over CVO Klachten en integriteit

Klachten willen we voorkomen. Maar als ze er zijn, bieden ze ons de gelegenheid beter te worden. Heb je een klacht of een opmerking, dan horen we dat dus graag.

We gaan er met elkaar vanuit dat leerlingen, ouders en medewerkers, daaronder ook begrepen leidinggevenden, onze bestuurders en intern toezichthouders zich goed gedragen. Vanuit onze kernwaarden liefde, verantwoordelijkheid, rechtvaardigheid en hoop weten we elkaar te vinden, zijn onze scholen open en toegankelijke leergemeenschappen en zorgen we actief voor sociale veiligheid. Het denken over een veilige school en werkomgeving staat echter niet stil. Dat betekent ook dat het soms goed is met elkaar ethische dilemma’s te bespreken of elkaar aan te spreken op wat goed gedrag vermag.

Praat er met iemand over!

Het met een ander in gesprek is altijd de eerste stap. Het bespreken van je twijfels of zorgen, het luisteren naar de ander en het ruimte geven aan het soms kwetsbare gesprek is de eerste stap. De CVO Gedragscode is een van de instrumenten waarmee CVO invulling geeft aan de open (aanspreek)cultuur die hoort bij de kernwaarden van onze organisatie. De CVO Gedragscode biedt een kader voor gewenste basisnormen en gedrag binnen alle geledingen van CVO en voor alle leerlingen, ouders/verzorgers en medewerkers van CVO.

Klacht indienen over het onderwijs of een voorval op het werk?

Als je vindt dat de school, een andere leerling of een medewerker je niet netjes heeft behandeld, dan kan je een klacht indienen. Het uitgangspunt is dat klachten in de eerste plaats op de school zelf worden opgelost. In de meeste gevallen kunnen klachten gelukkig in overleg tussen ouders, leerlingen, personeel en directie op de juiste wijze worden afgehandeld. Open en wederzijdse communicatie helpt daar vaak bij. In de CVO Gedragscode, schoolregels van je eigen school, de CVO Klachtenregeling leerlingen, ouders en medewerkers en in de CVO Regeling bezwaar en beroep leerlingenzaken vind je meer informatie over de gedragsnormen binnen CVO en op school en hoe wij omgaan met klachten en geschillen.

Klacht over een andere leerling?

Neem altijd eerst contact op met je mentor of met de directeur van de eigen school. Je kan ook contact opnemen met de interne vertrouwenspersoon en/of de anti-pestcoördinator van je school. De contactgegevens vind je in de schoolgids en op de website van de eigen school.

  • Privacy overzicht
  • Noodzakelijke cookies
  • Cookies van derden
  • Aanvullende cookies
  • Privacy en cookies