Nieuwe collega’s geven waardevolle feedback op onboardingsproces
Bijna 60 procent van de nieuwe medewerkers vulde een vragenlijst in over het sollicitatie- en onboardingsproces binnen CVO. Daar doet de organisatie haar voordeel mee, ook voor de wervingscampagnes.
In april 2023 is de website werkenbijcvo.nl live gegaan en heeft CVO voor de eerste keer geïnvesteerd in arbeidsmarkt- en job marketingcampagnes. Daarbij wordt onder andere via social media kanalen de aandacht gevestigd op vacatures binnen CVO. Ook versterken deze campagnes en media het werkgeversmerk van CVO.
In september zijn alle nieuwe collega's benaderd met het verzoek een vragenlijst in te vullen over hun ervaringen in het sollicitatie- en onboardingsproces. Enkele vragen die daarin gesteld worden:
- Hoe ben je bij ons terecht gekomen?
- Welk cijfer geef je de onboarding?
- Heb je tips voor ons?
CVO is heel blij met een respons van bijna 60 procent. Met deze informatie kunnen het sollicitatie- en onboardingsproces worden verbeterd. De komende periode gaat CVO aan de slag met de gegeven feedback op onderwerpen als snelheid in de sollicitatieprocedure, communicatie en het op tijd in orde maken van documenten rondom de indiensttreding.
De respons geeft ook waardevolle input om online campagnes verder te ontwikkelen. Zo zijn opvallend veel collega’s via hun netwerk bij ons terecht gekomen. Belangrijke redenen om voor CVO te kiezen zijn onder andere de sfeer/het gevoel en dichtbij huis kunnen werken. Met deze kennis in het achterhoofd zal vaker regionaal campagne gevoerd worden en zal de content afgestemd worden op wat de doelgroep aanspreekt. Dit alles om zo veel mogelijk collega's te werven en te behouden voor de CVO-scholen.